Z ŻYCIA GRUP

 

ROK SZKOLNY 2019/2020
 

Nasze stroje karnawałowe







 

Krasnale podziwiają świąteczne dekoracje w mieście

Krasnale czekają na śnieg

Wycieczka do wioski Świętego Mikołaja

Dnia 11 grudnia całą grupą "Wiewiórek" odwiedziliśmy wioskę Świętego Mikołaja w Pomigaczach. Podczas wyprawy odkrywaliśmy sekrety Świętego Mikołaja i jego zaufanych pomocników ! Spotkaliśmy się z samym Świętym Mikołajem, odwiedziliśmy jego oficjalną pocztę, zrobiliśmy ozdoby świąteczne oraz pierniki. Później zwiedziliśmy mini zoo i zjedliśmy pyszny lunch. To była prawdziwa przygoda, cały dzień pełen radości i pozytywnych wrażeń.



 

Ozdabianie pierników w grupie "Motyle"

Dziękujemy mamie Ali R.!

 

Grupa Biedronki realizowała program ,,Czyste powietrze wokól nas"


 

„W oczekiwaniu na św. Mikołaja”

6 grudnia to dla dzieci jeden z najprzyjemniejszych dni w roku. Mikołajki, to święto obchodzone ku czci Świętego Mikołaja biskupa z Miry. Wszystkie dzieci wyczekują go z utęsknieniem i niecierpliwością. My również postanowiłyśmy podtrzymać tradycje mikołajkowe i w gabinecie terapeutycznym zorganizowałyśmy zajęcia i ćwiczenia wprowadzające dzieci w świąteczny nastrój związany ze Świętym Mikołajem. Wszystkie zadania odnosiły się tematycznie do zbliżających się świąt. Dzieci dopasowywały elementy z mikołajkowej dobieranki według danych kryteriów. Karmiły elfy, przeciągając i nawijając sznurek oraz częstowały Mikołaja wybierając dla niego zdrowe przysmaki. Pomocnicy Mikołaja pakowali pudełka w folię aluminiową doskonaląc precyzję ruchów. Ciekawym zadaniem był mikołajkowy test – dzieci na zadawane pytania wybierały i nazywały jedną z trzech możliwych odpowiedzi na ilustracjach. Bawiliśmy się ilustrując ruchem i gestem treść piosenek: „Wigilia elfów”, „Mikołaju, czy ty śpisz?” oraz zabawy paluszkowej. Najprzyjemniejszą chwilą było udanie się do holu przedszkolnego. Tam przedszkolaki rozpoznając obraz graficzny pierwszej litery swego imienia znalazły pod choinką skromne prezenciki. Wróciły do swych grup w dobrych humorach, pełne emocji i pozytywnych wrażeń.

Elżbieta Osipiuk, Joanna Pietruczuk



 

Zajęcia Porannego Kręgu „ Dookoła jesień- widzę, słyszę, czuję”

    Podczas Porannego Kręgu dzieci wielozmysłowo poznają świat. Polisensoryczne pobudzanie zmysłów jest najlepszym sposobem przekazywania cennych informacji o tym co nas otacza, a najlepszymi pomocami dydaktycznymi są te zaczerpnięte z natury. Na takich zajęciach miały okazję odkrywać, doświadczać i poznawać świat przedszkolaki o specjalnych potrzebach edukacyjnych z grupy „Krasnale” i „Misie”. Metoda Porannego Kręgu przypisuje każdej z pór roku konkretną symbolikę. Każda pora roku kojarzy się nam z danym kolorem, smakiem, obrazem, zapachem, instrumentem i żywiołem. Jesień to przepiękna pora roku, która maluje park i las przychodzi do nas we wrześniu i trwa do grudnia. Nasze zajęcia o jesieni rozpoczęliśmy od zapalenia lampki zapachowej (lawenda) i obeszliśmy siedzących w kręgu dzieci. Odkrywaliśmy ciekawostki przyrodnicze poprzez zagadki dźwiękowo- obrazkowe, wielozmysłowo poznawaliśmy naturalne dary jesieni (dotykanie, rozpoznawanie kształtu i nazwy, wąchanie). Żywioł, jaki przypisujemy jesieni to powietrze, wiatr. Wiatr czujemy na skórze, jego działanie możemy zobaczyć i usłyszeć, poczuć wibracje i ciepło poprzez powiew wiatru wytwarzanego przez suszarkę do włosów, podrzucanie suchych liści na znak liści spadających z drzew. Bawiliśmy się też chustami w ulubionym kolorze Pani Jesieni, czyli żółtym. Poruszaliśmy się w rytm jesiennej muzyki. Dzieci doświadczały wrażeń dotykowych pokonując scieżkę sensoryczną z wykorzystaniem jesiennych atrybutów. Smakowały miód za pomocą szpatułki, co wpływa na usprawnianie ruchów warg i języka. Na znak zakończonych zajęć zgasiliśmy lampkę zapachową i zaśpiewaliśmy pożegnalną piosenkę. Wspólne zajęcia prowadzone metodą polisensoryczną podniosły motywację dzieci do ich własnej aktywności. prowokowały do działania, rozbudziły ich ciekawość poznawczą oraz przyniosły wiele radości.

Joanna Pietruczuk, Elżbieta Osipiuk





 

Zajęcia przyrodnicze

    W październiku 2019 r. w naszym przedszkolu mieliśmy zaszczyt gościć niezwykłego człowieka. Był nim pan Tomasz Samojlik, doktor nauk przyrodniczych z Puszczy Białowieskiej, pracujący w Instytucie Biologii Ssaków. Jest on autorem znanej serii książek o Żubrze Pompiku. W spotkaniu wzięły udział wszystkie przedszkolaki. Wielką frajdą dla naszych milusińskich było poznanie zwyczajów gospodarzy puszczy, czyli zwierząt tam mieszkających, zwłaszcza żubrów. Gość zainteresował dzieci swoimi opowieściami wykorzystując prezentację multimedialną, własne książki z elementami komiksów oraz pokazywał nam jak w zabawny sposób narysować żubra. Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o wiele ciekawostek przyrodniczych, dzieliły się własnymi wrażeniami, zadawały dużo pytań. Po wyjeździe gościa przedszkolaki z wielkim zainteresowaniem oglądały książeczki. Dowiedzieliśmy się też, iż Żubr Pompik doczekał się również animowanego serialu, który możemy zobaczyć na kanale internetowym YouTube. Z całego serca dziękujemy panu Tomaszowi za przybycie i życzymy wielu sił w dalszym rozwijaniu i dzieleniu się swoją pasją, wiedzą i talentem.

Joanna Pietruczuk, Elżbieta Osipiuk

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM

W naszym przedszkolu prowadzona jest terapia psychologiczna, która wspiera dzieci głównie w rozwoju społeczno-emocjonalnym. Zajęcia te odbywają się zazwyczaj w małej grupie. Podczas tych spotkań dzieci uczą się poprzez zabawę, rysunek, pantomimę, wykorzystując przy tym atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Ważną częścią pracy psychologa jest współpraca z nauczycielami oraz rodzicami, a także ciągła obserwacja dziecka. Dzięki tym elementom można efektywnie ukierunkować zachowania dzieci na zgodne z zasadami życia społecznego, uczyć rozpoznawania, akceptowania i wyrażania emocji w sposób komfortowy dla dziecka i otoczenia. Wszystko to odbywa się w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze, a na zajęciach jest zawsze mnóstwo radości!

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

Terapia logopedyczna prowadzona w naszym przedszkolu ma na celu usuwanie zaburzeń mowy, stymulowanie rozwoju mowy i wyrównywanie opóźnień tego rozwoju, podnoszenie sprawności językowej a także usuwanie wad wymowy i wykształcenie poprawnej artykulacji głosek w swobodnej wypowiedzi (nie tylko w gabinecie logopedy, ale i poza nim, w codziennej wypowiedzi). Typowymi elementami terapii logopedycznej są: ćwiczenia sprawności narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, ćwiczenia w rozumieniu i nadawaniu mowy, ćwiczenia słuchu fonematycznego.


WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Nasze przedszkole realizuje zajęcia WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA, które mają na celu pobudzanie psychofizycznego i społecznego rozwoju dziecka od wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzone z dzieckiem i jego rodziną. Pedagog wykorzystując różnorodne metody prowadzi ogólne zajęcia stymulujące rozwój psychomotoryczny. Praca z dzieckiem obejmuje usprawnianie, nauczanie, wspieranie i wychowanie.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Nasze przedszkole realizuje zajęcia integracji sensorycznej, która ma na celu pomoc dzieciom z zaburzoną lub zbyt wolno rozwijającą się umiejętnością integracji bodźców sensorycznych. To przede wszystkim zabawa ukierunkowana na uczenie odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. To zestaw ćwiczeń i czynności usprawniających sposób, w jaki dziecko odbiera i porządkuje wrażenia zmysłowe płynące ze świata.


 

TERAPIA RĘKI

W naszym przedszkolu prowadzone są zajęcia terapii ręki, które mają na celu podniesienie poziomu funkcjonowania dziecka w zakresie małej motoryki oraz mechanizmów odpowiedzialnych za kształtowanie się umiejętności manipulacyjnych i związanej z tym samodzielności w zakresie samoobsługi, umiejętności szkolnych, zabawy i komunikacji.

GRUPA "KRASNALE"

 

GRUPA "WIEWIÓRKI"

GRUPA "MISIE"

GRUPA "BIEDRONKI"

GRUPA "MOTYLE"


 

    WYCIECZKA GRUPY "MISIE"

W dniu 1 października pięciolatki z grupy Misie wybrały się na wycieczkę do miejscowości Rajsk. Celem wycieczki były obchody „Święta Pieczonego Ziemniaka”, integracja przedszkolaków, pogłębienie zainteresowań przyrodniczych oraz umożliwienie dzieciom dokonywania obserwacji, eksperymentowania oraz odkrywania zjawisk i zależności w przyrodzie.





SPEKTAKL

    Przedszkolaki wybrały sie na spektakl o tym jak w Mieście Przyjaciół zamiast Pokoju, Radości i Miłości zamieszkali Nienawiść, Smutek i Arogancja. Miasto natychmiast zamienia się w Miasto Wrogów. Dzieci razem z Ideą Dobroci próbują wrócić do poprzedniego stanu. Zachwycił nas ten interaktywny spektakl, grany przez sławy białoruskiej sceny filmowej i teatralnej – Annę i Pavła Charlańczuków.



 

Spotkanie z policjantami z Komendy Powiatowej w Bielsku Podlaskim - GRUPA MISIE