PRZEDSZKOLAK – Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z terenu miasta Bielsk Podlaski – projekt współfinansowany ze środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


 

U W A G A  R O D Z I C E  !

        Informujemy, że został wydłużony termin realizacji projektu „Przedszkolak – Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z terenu miasta Bielsk Podlaski”  realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III. Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1 Kształcenie i edukacja, Poddziałanie 3.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. Projekt współfinansowany jest ze środków   Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zajęcia realizowane w ramach wymienionego wyżej projektu trwać będą do 30 listopada 2017r.                       

Informujemy, że od 4 września do 13 września 2017r. w naszej placówce rusza rekrutacja na zajęcia logopedyczne, zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne, zajęcia z języka angielskiego i masaż leczniczy realizowane w ramach  Projektu „Przedszkolak – Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z terenu miasta Bielsk Podlaski” to przedsięwzięcie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III. Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1 Kształcenie i edukacja, Poddziałanie 3.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Realizacja zajęć przewidziana jest na okres od 18.09.2017r do 30.11.2017r.  Formularze rekrutacyjne znajdują się u nauczycieli w grupach oraz u dyrektora przedszkola.

 

 

 

Projekt „Przedszkolak – Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z terenu miasta Bielsk Podlaski” to przedsięwzięcie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III. Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1 Kształcenie i edukacja, Poddziałanie 3.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wnioskodawcą projektu jest Miasto Bielsk Podlaski.

Całkowita wartość projektu wynosi 1 080 889,42 zł. Dofinansowanie ze środków EFS wynosi 896 453,48 zł. Wkład własny z budżetu miasta wyniesie 184.435,94 zł.

Projekt jest realizowany w okresie od 01.03.2016 r. do 30.09.2017 r. w pięciu ośrodkach wychowania przedszkolnego (4 przedszkola i 3 oddziały przedszkolne) z terenu miasta Bielsk Podlaski:

- Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi,

- Przedszkole Nr 5 Krasnala Hałabały,

- Przedszkole Nr 7 Kubusia Puchatka,

- Przedszkole Nr 9 Leśna Polana,

- Oddziały Przedszkolne w Szkole Podstawowej Nr 2 im. kpt. W. Wysockiego.

W projekcie weźmie udział łącznie 344 dzieci (w tym 18 dzieci niepełnosprawnych),
40 rodziców oraz 63 nauczycieli.

W Przedszkolu Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi dzieci jako uczestnicy projektu będą mogły skorzystać z następujących zajęć:

- logopedycznych,

- terapii ręki moduł 1/moduł 2,

- rozwijających umiejętności społeczno – emocjonalne,

- przyrodniczych,

- z języka angielskiego,

- sensoplastyki,

- muzyczno – ruchowych,

- relaksacyjnych z elementami wizualizacji,

- rozwijających umiejętności komunikacyjne z wykorzystaniem alternatywnych metod
 komunikacji,

- masażu leczniczego,

oraz wyjazdów edukacyjno – kulturalnych.

Rodzice jako uczestnicy projektu będą mogli skorzystać z warsztatów oraz indywidualnych konsultacji z psychologiem.

 

Rozpoczęliśmy rekrutację na zajęcia realizowane w ramach projektu "PRZEDSZKOLAK – Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z terenu miasta Bielsk Podlaski ".

Rekrutacja trwa 0d 10.10.2016r. do 20.10.2016

Formularz rekrutacyjny pdf

 

 

 

ZAJĘCIA MUZYCZNO- RUCHOWE 

   Celem zajęć muzyczno- ruchowych  jest stwarzanie warunków do rozwoju wyobraźni muzycznej – ruchowej. Dzięki zastosowaniu ciekawych form pracy dzieci poznają nowe instrumenty muzyczne i mają możliwość z nimi obcować. Uczą się ciekawych układów tanecznych, również z wykorzystaniem różnych rekwizytów,  osłuchują się z muzyką poważną, Dzięki wprowadzeniu  ciekawych rekwizytów takich jak: chusta animacyjna itp.. zajęcia muzyczne cieszą się dużą popularnością wśród dzieci. Natomiast pomoce i sprzęt zakupione w ramach projektu przyczyniają się do urozmaicenia zajęć i zwiększają zainteresowanie dzieci realizowanym programem. Realizacja powyższego projektu pozwala na efektywniejsze wykorzystanie czasu pobytu dziecka w przedszkolu, jego pełniejszy rozwój emocjonalny, społeczny i psychomotoryczny.

 

Agnieszka Kośko

 

 

ZAJĘCIA PRZYRODNICZE

Zajęcia przyrodnicze , mają na celu budowanie u dzieci postawy szacunku do przyrody, mądrego korzystania z jej zasobów oraz przeprowadzanie zabaw badawczych i eksperymentów a przez to wzbudzanie ciekawości dzieci, potrzeby wiedzy i doświadczenia. Radość i fascynacja w oczach małych przyrodników utwierdza mnie w przekonaniu , że naprawdę warto inicjować i prowadzić z dziećmi eksperymenty i zabawy o charakterze badawczym. Wykorzystując różnorodne pomoce dydaktyczne możemy obserwować przyrodę ożywioną i nieożywioną : wodę, powietrze i wykonywać eksperymenty. Zbliżająca się pora roku Wiosna dostarczy nam jeszcze więcej  ciekawych inspiracji i tematów do zajęć przyrodniczych.

 

                                                                                    Barbara Moczulska

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNO-EMOCJONALNE

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne mają na celu rozwijanie w dzieciach umiejętności komunikacyjnych, rozpoznawania i kierowania swoimi emocjami, budowania dobrych relacji z innymi, nawiązywania przyjaźni, ustalania i osiągania pozytywnych celów, skutecznego radzenia sobie w sytuacjach trudnych, budowania pozytywnego obrazu samego siebie. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach dzięki atrakcyjnym  i ciekawym pomocom, które wykorzystywane podczas różnych form aktywności (gier, zabaw, bajek, opowiadań, pogadanek, pokazów) uczą i rozwijają dane kompetencje.

 

Marta Karpuk

                                         

 

 

SENSOPLASTYKA

Warsztaty z elementami sensoplastyki to okazja do twórczego eksperymentowania. Zajęcia sensoplastyczne są połączeniem zabawy plastycznej z doświadczeniami polisensorycznymi, wspierającymi rozwój zmysłów oraz małej i dużej motoryki.Na zajęciach dzieci poznają niecodzienne techniki plastyczne z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku. Domowa ciastolina, masa solna, piasek kinetyczny, ciecz magiczna, syczące obrazki, malowanie na mleku, lampa lawowa  to tylko część tego co dzieci już doświadczyły. Na zajęciach sensoplastycznych dzieci kreują swój mały – wielki świat. Mają okazję do radosnego spotkania, relaksacji, wspólnego działania, rozmowy, kontaktu, więzi, nauki, rozwoju i poznawania.

Elżbieta Osipiuk

 

 

 

 

 

 

 

TERAPIA RĘKI (moduł II)

 

         Podczas zajęć z terapii ręki dzieci wykonują liczne ćwiczenia, których nadrzędnym zadaniem jest usprawnianie motoryczne w zakresie dużej motoryki i odpowiednich ruchów ręki oraz rozwijanie precyzji ręki i oka (koordynacji wzrokowo - ruchowej). Istotnym elementem zajęć jest także wykształcanie prawidłowych nawyków takich jak: zachowanie właściwej pozycji ciała podczas wykonywania zadań grafomotorycznych, obustronna koordynacja oraz opanowanie prawidłowego chwytu ołówka lub długopisu. Na zajęciach dzieci uczą się jak kontrolować siłę nacisku ręki w trakcie pisania oraz odpowiednio regulować napięcie mięśniowe, jak również doskonalić precyzję ruchów, poznają techniki opanowywania właściwych nawyków ruchowych związanych z prawidłowym kierunkiem pisania

Elżbieta Osipiuk

 

 

 ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Zajęcia z języka angielskiego odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 30 minut. Prowadzone są w formie zabawy dzięki czemu nauka staje się prawdziwą przyjemnością. Poprzez zabawę wprowadzane jest nowe słownictwo oraz zwroty angielskie. W trakcie śpiewania piosenek, mówienia wierszyków, wyliczanek, a także zabaw ruchowych, plastycznych i muzycznych dzieci bardzo szybko przyswajają nową wiedzę. Zabawy stymulują proste wypowiedzi oraz uruchamiają zdolności naśladowcze dzieci. Różnorodność stosowanych metod sprawia, że zajęcia mają charakter dynamiczny i interesujący dla dzieci.

Beata Łodzińska

 

ZAJĘCIA RELAKSACYJNE Z ELEMENTAMI WIZUALIZACJI

Zajęcia relaksacyjne z elementami wizualizacji - w każdej grupie przedszkolnej znajdujemy dzieci , których zachowanie ma znamiona nadpobudliwości, zamkniętych w sobie, nieśmiałych i większość dnia przebywających w przedszkolu nierzadko z ograniczoną możliwością odpoczynku. W tej sytuacji pragnę zachować własną równowagę i równowagę dzieci umiejętnie wykorzystuję chwile spokoju i odprężenia. Jednym ze sposobów jest organizowanie zabaw i ćwiczeń sprzyjających rozładowaniu emocji. Możemy wtedy prowadzić zabawy odprężające łączące różne formy działalności, np. słuchanie muzyki klasycznej o spokojnym nastroju, a następnie wyrażenie swoich przeżyć w twórczości słownej lub plastycznej; prowadzenie zabaw relaksacyjnych. Techniki relaksacyjne pomagają uspokoić i wyciszyć dziecko, wpływają na koncentrację uwagi, pomagają pokonać stres.

 

                                                                                                              Małgorzata Wiercińska

 

TERAPIA RĘKI ( muduł I)

Terapia ręki to terapia, której celem jest doskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki, wspomaganie precyzyjnych ruchów rąk, koordynacji „oko- ręka”, utrzymywanie właściwej postawy, wzmacnianie koncentracji. Ręka jest narządem ruchu, dzięki któremu badamy otaczający nas świat, poznajemy go oraz komunikujemy się z nim. Dzięki zastosowanej terapii poprawia się sprawność ruchowa całej kończyny górnej, umiejętność chwytu, koordynacja pomiędzy dłońmi, zdolność skupiania uwagi. Wprowadzenie skutecznej terapii ręki pozwala dzieciom na osiągnięcie samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego a także na prawidłowe opanowanie umiejętności szkolnych tj. pisania, wycinania, malowania, wydzierania, rozwija ich zdolności manualne pozwalające osiągać zamierzone cele, wzmacnia poczucie własnej wartości poprzez budzenie wiary we własne możliwości.

Joanna Pietruczuk

 

 

ZAJĘCIA MASAŻU LECZNICZEGO

W przedszkolu w ramach projektu "Przedszkolak - wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym" - odbywają się zajęcia z masażu leczniczego. Terapią objętych jest 6 dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Celem masażu leczniczego jest poprawa wydolności organizmu, zadziałania na układ ruchu (kości, mięśnie, ścięgna), układ krwionośny i dłoni, a pośrednio na narządy wewnętrzne w celu wywołania odruchów fizjologicznych.

Andrzej Konopla

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE



Zajęcia logopedyczne
prowadzone są w grupach 4-osobowych. Skierowane są do dzieci w wieku 3-6 lat, u których występują nieprawidłowości w obrębie mowy lub wymowy. Ich celem jest poprawa możliwości komunikowania się z otoczeniem poprzez usprawnianie narządów artykulacyjnych, kształtowanie prawidłowej wymowy, stymulowanie rozwoju mowy i logicznego myślenia, wzbogacanie słownika czynnego i biernego, doskonalenie mowy pod względem gramatycznym i składniowym, kształtowanie słuchu fonematycznego. Zajęcia prowadzone są w sposób najbardziej efektywny, ponieważ główną metodą stosowaną w trakcie ich trwania jest zabawa.

 

Alina Krupicka

 

 


 



ZAJĘCIA INDYWIDUALNE ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE Z WYKORZYSTANIEM ALTERNATYWNYCH FORM KOMUNIKACJI



Zajęcia indywidualne rozwijające umiejętności komunikacyjne z wykorzystaniem alternatywnych metod komunikacji skierowane są do dzieci nie komunikujących się werbalnie, wymagających rozwijania kompetencji komunikacyjnej w zakresie nawiązywania i rozwijania interakcji społecznej. Celem zajęć jest rozwijanie rozumienia komunikatów werbalnych i niewerbalnych, usprawnianie narządów artykulacyjnych, rozwijanie właściwej, celowej artykulacji i fonacji, rozwijanie słownika czynnego i biernego, rozwijanie umiejętności tworzenia zrozumiałych komunikatów w określonym celu, skierowanych do konkretnego odbiorcy, a przede wszystkim nauka nowych, alternatywnych form komunikacji

Alina Krupicka

 

 

 

 

 

WARSZTATY ORAZ INDYWIDUALNE KONSULTACJE Z PSYCHOLOGIEM – RODZICOM DZIECI

 

Warsztat edukacyjny ma na celu wsparcie psychiczne i emocjonalne rodziców dzieci. Rodzice uzyskują informacje dotyczące form wspomagania rozwoju dziecka stosownie do jego potrzeb indywidualnych. Ponadto warsztat stanowi okazję do wymiany doświadczeń związanych ze stymulacją rozwoju dziecka. Pierwsze spotkanie warsztatowe poświęcone wspieraniu rozwoju dziecka przedszkolnego, a drugie – dojrzałości szkolnej, nadpobudliwości psychoruchowej i zachowaniom agresywnym.

Konsultacje indywidualne odbywają się systematycznie w środy i czwartki. Ich tematem jest analiza zgłaszanych trudności i potrzeb rozwojowych, ocena słabych
i mocnych stron rozwoju oraz zasobów rodziny istotnych w procesie stymulacji i wspierania rozwoju dziecka. Temat konsultacji jest modyfikowany stosownie do bieżących potrzeb i oczekiwań rodziców. Jednym z proponowanych zagadnień jest samodzielność dziecka – wskazanie na potrzebę jej kształtowania stosownie do potrzeb i możliwości rozwojowych.

                                                                                              Irena Folwarska

 

 

 

Udział w warsztacie szkoleniowym SENSOPLASTYKA -WSTĘP

 

 

 

 

 

 

Udział w kursie doskonalącym "Pedagogika Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej"

 

 

 

SZKOLENIE PYRAMID PECS - poziom 1

 

 

 

Udział w kursie doskonalącym "Pedagogika Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej"

część praktyczna w Przedszkolu Samorządowym nr 36 im. Marii Montessori